Zamke koje nosi sastanak o učincima Vašeg rada

Kraj godine je idealno vrijeme da se sumiraju rezultati iz protekle poslovne godine, da se isti proslave, te da se iznesu planovi poslovanja za narednu godinu. Umjesto da se pravi analiza koja ocjenjuje i rangira rad zaposlenika menadžment bi trebao da zakaže sastanak koji će predstavljati proslavu završetka još jedne poslovne godine i iznošenje planova za narednu. Na tom sastanku niko ne bi trebao ocjenjivati ničiji rad. Niko ne bi trebao da dobija ocjenu ili rangiranje kao da je nekakav školarac, to je u uvrijedljivo.

Dakle, ako rukovodstvo firme želi da ima nekoga u svom timu onda mu ne smije davati ocjene tipa ‘’Iznad prosjeka’’ ili ‘’Potrebno poboljšanje’’. Trebali bi da ih ohrabre i da im zahvalite za rad u protekloj godini.

Prošlogodišnji poslovni učinak je loš – a analize učinka u takvom poslu su zapravo na kraju najlošiji njegov dio. U takvoj situaciji je razumljivo i za očekivati da od takvih analiza strepe i zaposlenici koji su odradili odličan posao u protekloj godini. Osim za slučaj kada postoji visok nivo povjerenja izmedju zaposlenih i njihovih pretpostavljenih ovakva vrsta sastanaka na kome se iznose analize ucinaka zaposlenih moze biti zasjeda, i to se dešava u velikom broju slučajeva.

Stoga, bilo da ste se radovali tom sastanku ili da jedva čekate da se isti završi i da što prije izađete iz prostorije ovo je 10 stvari koje nikako ne smijete reci u toku jednog takvog sastanka:

  1. Ova procjena nije dobra, napisaću repliku.
  2. Želim veće povećanje plate od ovoga.
  3. To nisu bili ciljevi zbog kojih sam se prijavio – procjenjujete me na osnovu pogrešnih pokazatelja
  4. Ove godine sam radio više od većine svojih radnih kolega
  5. Tu grešku nisam ja uzrokovao
  6. Zaboravili ste pomenuti moja glavna postignuća ove godine
  7. Nisam mogao dobiti odgovore na email-ove koje sam vam slao, pa nije ni čudo da sam propustio neke od mojih rokova
  8. Zelim premještaj u drugo odjeljenje
  9. Ovaj izvještaj je pod jakim uticajem jednog trenutka kada sam bio slabiji nego obično, tako da nije pravilno izbalansiran
  10. Dajem otkaz!

U redu je da se ne slažete sa završnim izvještajem koji je napisao vaš šef, ali nema smisla da se zbog toga raspravljate sa njim, odnosno sa njom. Umjesto da se upuštate u debate zahvalite se svojim nadređenima na zapažanjima i zatražite da razgovarate sa njima kroz nekoliko nedjelja. To vrijeme iskoristite da posložite svoje misli i da ih prebacite u pisanu formu. Mogli biste napisati repliku, koju ćete predate u službu ljudskih resurs (HR), ali budite sigurni da vam ona sigurno neće donijeti ništa dobro dok ne postignete suštinsko razumijevanje sa svojim nadređenima.

Izvor:  forbes.com